Grafik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
2 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Grafik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
1. Tasarım için kullanacağınız programı seçerken sorulması gereken temel sorular: Katman desteği var mı? Kütüphane desteği var mı? Vektör çizim desteği var mı? Ölçekli, boyutlu çizim yapabiliyor mu? Açabildiği, kaydedebildiği ve üzerinde değişiklik yapabildiği dosya biçimleri neler? Yardım dosyaları yeterli mi?
2.Düzenli yedekleme İşlerinizi mutlaka düzenli olarak yedekleyin.
Grafik editörü geri almaya izin verse de program kapanabilir, geri alınacak nokta çok geride kalabilir, elinizde farklı örneklerin bulunması ileride karşılaştırma yapmak için yararlı olabilir.
3.Katmanları kullanın Grafik işlemede katman, üstüste gelerek bir resmi
oluşturan farklı yüzeylere denir. Katman kullanırsanız küçük değişiklikleri katman üzerinde yaparak sonradan düzenlemeyi kolaylaştırırsınız. Örneğin bir insan gözünü mavi yapmak için tüm surat ile oynamadan sadece bir katman üzerinde göze yoğunlaşabilirsiniz.Yaptığınız işi önceki hal ile karşılaştırmak için katmanı gizleyebilirsiniz. Beğenmezseniz katmanı toptan silebilirsiniz. Katman kullanmayı alışkanlık haline getirin.
4. Vektör kullanın Vektör çok derin ama bir o kadar faydalı bir konu. Basitçe özetlemek gerekirse vektörel çizim, çizimin doğru (veya eğri), nokta ve geometrik şekiller ile oluşturulmasına denir. Bu çizgi, nokta veya şekiller sonradan kalite kaybı olmadan kolaylıkla düzenlenebilir.
5. Dosyaların işlenebilir halini saklayın Resimleri sonradan düzenlemeniz
gerekeceğini unutmayın. Eğer işim bitti diye JPEG olarak kaydeder
programı kapatırsanız yaptığınız pek çok şeyi tekrar yapmanız gerekir.
6.Gerekmiyorsa çalışılacak alanı sınırlamayın Çizim yapılırken karşımıza çıkan büyük sıkıntılardan biri tasarımı dar bir alanda çalışmaya mecburmuşuz gibi hissetmektir. Her zaman büyük ortamda çalışmak gerekmez ancak çoğu zaman konulan kati sınır yaratıcılığın önüne engel koyar. Resim boyutu küçük olduğunda ise bazı programlar dışarıda kalan şekilleri göstermez. Bu nedenle isterseniz ne büyüklükte çalışacağınızı belirten bir çerçeveyi katman olarak koyun ama geniş bir alanda çalışın. Ardından tasarımınızı çerçevenin altında oynatarak farklı olasılıkları görebilirsiniz.
7. Kütüphane oluşturmaya özen gösterin İleride kullanabileceğiniz öğeleri varsa programın kütüphanesine ekleyin. Bunlar size özel renkler olabilir, dolgu, fırça stilleri, vektör tasarımlar ve bunun gibi öğeler olabilir. Bugün kütüphaneye eklerseniz yarın hangi dosyaydı diye aramadan programın içinden yeni tasarımlarınızda kullanabilirsiniz.
8. Kısayolları öğrenin Klavye kısayollarını öğrenip kullanmaya çalışın. Emin olun üretkenliğinizi artıracaktır.
9. Toplu resim işleri ile tek tek uğraşmayın 100 fotoğrafın kenarına
logonuzu koymak için tek tek fotoğrafları açmakla vakit kaybetmeyin. Bu
işler için toplu resim işleme programları (batch image processing)
bulunmaktadır. İhtiyacınıza göre birini bulun ve hem daha düzgün hem de çabuk biçimde sonuca ulaşın. Ama sakın unutmayın toplu resim işlemeden önce dosyaların mutlaka yedeğini alın.
10. Yardım dosyalarını kullanın Genellikle bir çizim aracı ile ilgili bilmeniz gereken her şey programın yardım dosyasında yazar. Yabancı dilde olması da çok önemli değil çünkü görüntülü örnekler ile konuyu anlatabilir. Bu nedenle takıldığınızda yardım dosyasını kullanın. Arama bölümüne aracın adını yazın, temel kullanım ile ilgili bilgiler önünüze gelecektir.
Teşekkürler
Alıntıdır
Similar topics
» Sitemize Girerken Dikkat Etmeniz Gerekenler.
» Grafik Destek| Grafik İstekleriniz En Geç 24 Saate Hazır
» Dikkat Hemen Oku
» Diyette Bilinmesi Gerekenler
» Ninja'nın takması gerekenler
» Grafik Destek| Grafik İstekleriniz En Geç 24 Saate Hazır
» Dikkat Hemen Oku
» Diyette Bilinmesi Gerekenler
» Ninja'nın takması gerekenler
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz