49 photoshop PÜF NOKTASI
1 sayfadaki 1 sayfası
49 photoshop PÜF NOKTASI
Merhaba,
49 Adet Yararlı Püf Noktalarını Birleştirdik, İyi Okumalar
1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ
photoshop
içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz
renk piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor. photoshop 6’da
Curves ya da Levels tablosunu açın; “alt” tuşuna bastığınızda Auto
butonu Options butonuna dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken
Options butonuna tıkladığınızda açılan pencereden değerleri
değiştirebilirsiniz. photoshop 7’de durum daha kolay. Curves, Levels
tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle PS7
içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler
girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.
2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME
Toolbox
araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri
seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik değerler, bu araçların
opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken
girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity değerini
değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı
değerler girebilirsiniz.
3-COLOR RANGE
Color
Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer
alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere
kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan
bir photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve
Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile
birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim
değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar
kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim
çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu
belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları
damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en
altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini
aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki
Zebra’nın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek
tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği
görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı
damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz
renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift
tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta
çıkarabilirsiniz.
4-REPLACE COLOR
Kullanımı
kolay bir renk işleme aracı. Örnek çalışmada photoshop’un kendi örnek
dosyalarından bir tanesini açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma
belgesi üzerine giderek shift tuşu yardımıyla kumların açık, orta, koyu
bölümlerine tek tek bastım. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation
sürgüleriyle renk değişimi aldıktan sonra çalışma belgesi üzerinde
değişimi izledim. Değişimin sağlıklı olmadığı bölgelerde yine
damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları maske içerisine dahil ettim.
5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
photoshop
filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken
ister kanallara tek tek, ister Quick mask ile RGB filtrelerini CMYK
modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter
menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu
göreceksiniz.
6-FADE
photoshop
tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor.
Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş
sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma
belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif
hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız
filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz
layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.
7-AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME
Servis
bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu
durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla
kullanılan crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin
açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve
belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç
penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan
Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı
değeri yazıyor olacaktır.
8-crop ve TRIM
Çalışma
sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları
atarsınız. crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat
özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında
istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda
(özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde
piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En
küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça
sağlıklı sonuçlar veriyor.
9-photoshop AÇILIŞ PÜFLERİ
Programların
duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. photoshop’un da buna
benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuşlarına
birlikte basın; bırakmadan photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre
sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir
yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan
elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre
sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu
HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.
10-layer’DA OPACITY ve FILL
photoshop
7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu. Bunlardan bir tanesi
layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları. Bunların
arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
Bir yazıya, fotoğrafa layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı
düşünelim. Fill değeri layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın
yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde
hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem layer
Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu (opacity) etkiler.
11-layer GRUPLAMA
photoshop
içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için
küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt
tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam ortasındaki çizgiye
geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya tıkladığınızda
layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak için ise, örnek
resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı altında bulunan
yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst
layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş kombinasyonunu
uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt
layer’daki yazının içine girdi.
Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde layer
1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında
olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir.
layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.
12-layer mask
layer’lar
arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında,
tasarımın değişken yapısında layer mask’ların (katman maskesi) önemi
tartışmasızdır.
Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı
oluşturun, layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi
layer mask’a dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi layer
mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece
maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır.
Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius
değerinde uygulayın. maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı.
Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti
uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile layer mask’ın
üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar
Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile
maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış
olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise
seçili (selection) duruma gelecektir.
13-BLENDING
Blending
Options özellikle photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde
karşımızda duruyor. photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler,
komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı
photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. photoshop klasörünün Samples
dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte olduğu gibi
yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift tıklayın. Açılan Blending
Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying layer
bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının Ducky
layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal
ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de
sevgili ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin
üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas
çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı
etkilerle test edin.
14-layer SET
photoshop
6 ile birlikte gelen layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir.
Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkış aldı.
layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan layer Set aracı
hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte layer Set ikonuna
tıkladığınızda karşınıza layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde
açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan
girebilirsiniz. layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu
layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında
toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak layer Options
ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz.
15-layer’DA SAYDAMLIK
Çalışma
sırasında blur, feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık halde
piksellerden oluşan bir layer’ı seçmek, böyle bir layer’a özel efekt
uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir. layer araç paletindeki
küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle bir çalışma sorunsuzca
yapılabilir.
16-layer mask ile GİYDİRME
photoshop
ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir objenin için
sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel efekt
programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme
yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask
oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana
sistemini aktardıktan sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer
mode’larıyla farklı tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden
öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki layer’ımız var. Background’da
bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine layer 1’de bulunan spor yapan kadın
görselini giydireceğiz. layer 1’e Transform ve perspektif uygulayarak
şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk
aşamasını tamamladım.
layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin. Background’un Blue kanalını
duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve son aşamada invert
ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini
taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu pikseller
gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili duruma getirip
Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy
kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim Layer1’i
tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selection’ı açarak
Channel sekmesinden Blue copy kanalını seçtim ve kapattım. Oluşan seçim
alanını layer mask olarak kullanmam gerektiğinden seçimi mask olarak
atadım.
17-layer MODE’LARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ
photoshop
içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten
sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile özel efektler
üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha
söz konusu: layer Mode’larından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür
çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapısını
inceleyin.
18-PURGE
Tarihte
bir RAM canavarı varsa, photoshop’ta bunlardan bir tanesi. Yoğun
çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı History
aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla photoshop’un
performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e
baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini,
Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories
history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği
ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek
boşaltır.
19-PRESET MANAGER
photoshop
klasörünün içine baktığınızda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu
dosya içinde yer alanlar photoshop’un can damarlarını oluşturmaktadır.
Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan onlarca megabayta
ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları Internet’te ücretsiz olarak
dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan Preset Manager aracılığıyla
dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları buradan photoshop’a dahil edebilir,
yönetimini buradan yapabilirsiniz.
20-ADJUSTMENT layer
Bu
ay dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment layer’a yer
vermeme rağmen, genel photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye
düşündüm. layer menüsünden ve layer araç paletinden ulaşabileceğiniz
adjustment layer’la renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve
değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal
edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte
bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler oluşturabilirsiniz.
21-PRATİK SEÇİMLER
photoshop
içerisinde layer’da, Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve
pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı durumdayken
mouse ile layer’a, alpha kanalına, path’e tıkladığınızda seçim
gerçekleşir. layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select menüsünden
Load Selection’ı kullanarak da layer ve Alpha kanalını seçili duruma
getirebilirsiniz.
22-TRANSFORM SELECTION
Seçim
alanını istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi
yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı
büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü
altında bulunan Transform Selection ancak çalışma alanında bir seçim
olduğunda aktif hale gelir.
23-COPY MERGED
photoshop
harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik
kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir
çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı
içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan
layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı
içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak
hafızasında layer’ları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere
yapıştırabilirsiniz.
24-ARRANGE
Diğer
programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği
yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen
de en üste taşıma yaparız. photoshop programında bunu genelde elle
grçekleştiririz. Ama photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut
dizini var. layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir
çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına,
üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.
25-YAZILI VE SESLİ MESAJ
Çalışmanızı
bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız bıraktığınız yerden
devam edecek ya da photoshop dökümanını başka bir yere gönderiyorsunuz.
photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not bırakmaya ne
dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları
aktarabilirsiniz.
26-APPLY IMAGE
Alpha
kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü
birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı
yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi
görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir
küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala
tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image
değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler
hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply
Images, çoğunlukla photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir
nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki
layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde
kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.
27-SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME
Path
denilince hemen dekupaj akla geliyor. photoshop yeni yaptığı atakla
uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine de
geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını
çizeceğiz.
Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand
aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst
komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden dolayı
kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için
Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar
hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1
piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde
ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show Paths’i
açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans
değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path oluştu,
Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim vererek
kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya başladığınızda
isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister kopyalayarak
ister File>Export>Paths to illustrator komutya vektörel bir
programa taşıyabilirsiniz.
28-STROKE PATH
Path
paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, photoshop bizim
belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca
otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak
müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yanında pratik
kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı
içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush boyama
aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü,
opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli
olacaktır. Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil
de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken
enter tuşuna basmanız path’i selection olarak aktif hale getirecektir.
29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH
photoshop
içinde yaptığımız dekupajları freehand progr..... TIFF formatında
Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatında
Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama freehand programı içersinde
sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor.
30-CONTACT SHEET II
Özel
bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde
bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı
bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama
yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet
penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapılacak
dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise kataloglama
yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri tanımlanıyor. Thumbnails
bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana yatayda ve dikeyde
kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması gerektiğine
karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya
isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz.
Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene
kadar devam eder. Sayfa doldukça photoshop yeni bir sayfa açarak devam
eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz formatta saklayabilir veya
baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz. Katologlama sırasında dosya
isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay olacaktır.
31-layer MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
layer
Mode’larının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde
edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi
bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk
modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya
başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın.
Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. layer
modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracına
tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk
tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler
üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak
isterseniz tüm layer’ları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına
çevirerek yerleştirebilirsiniz.
32-QUICK mask-1
Quick
mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q-
harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde brush araçlarıyla
boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar.
Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde
uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde
edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick
Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde
bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick mask’ı tekrar klavyeden
-Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak
görselimizin dış alanını boşaltarak layer Style’den farklı etkilerde
bulunduk.
33-QUICK mask-2
CMYK
renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri
uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan
çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları
uygulanabilir, Quick mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre
gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim
alanını Quick mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih
ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt
uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK
dönüşümlerinin önüne geçebilir.
34-layer OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!
photoshop
içerisinde sıklıkla kullanılan Auto Select layer seçeneği ne yazık ki
her opacity değerinde çalışmıyor. layer’ın opacity değeri 50’nin altına
düştüğünde Auto Select layer opacity değeri düşük layer’ı görmeyerek
direkt altaki layer’ı seçiyor.
35-CREATE layer
Örnek
bir çalışma üzerinde açıklayalım. photoshop içersinde bir yazı yazın ve
drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından
layer menüsünden layer Style/ Create layer komutunu uygulayın. Örnek
resimde uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.
36-HASSAS RÖTUŞLAR
Servis
bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel fotoğraflarda
istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan
yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen
sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin
tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek
resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını
açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış, noktası zayıf bölgelerin
doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.
37-photoshop’TA TEL ÖRGÜ
photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.
1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
2. Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalım.
3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapın ve ardından filter>
texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön değerleri girin
ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri
net bir şekilde elde edeceğiz.
4. Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.
5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.
6. Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi kapatın.
7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
8. Tel örgüyü istediğiniz biçimde seçerek layer mask’ı kullanarak kadrajlayabilirsiniz.
38-KULLANMADIĞINIZ layer’LARI GİZLEYEREK KAYDEDİN
Öyle
çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, photoshop
belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı
belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın
olduğunu görebilirsiniz. layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve
gösterme çok daha kolay olacaktır.
39-PRINT OPTIONS
photoshop
6 ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık
sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir
kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla
deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız
baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol
edebilirsiniz.
40-SEÇİM ALANINI layer YAPMAK
Background
ya da bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına
Command+J tuş kombinasyonunu (layer via Copy) uyguladığınızda seçim
alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur.
Aynı seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (layer via Cut)
seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı
oluştururlar.
41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK
photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma
belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli
yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız
durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise
taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir,
sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.
42-HEALING brush
photoshop
7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir
tanesi Healing brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık
getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek
yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman
kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna
basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli
yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli
özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla
kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu
bu bilgiler içerisinde aktarması.
43-PATCH TOOL
photoshop’un
sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir
yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek
belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine
seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın
hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather
değeri verebiliyorsunuz.
44-SNAPSHOT
History
araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç.
Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek
hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya
başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde
karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz
olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm
özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın
sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki
Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.
45-PRATİK layer KOPYALAMA
photoshop’ta
içinde bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok basit bir
önerimiz var. layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme
oklarından herhangi birine bir kere basmanız yeterli.
46-layer BİRLEŞTİRME
layer
paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca layer’ımızı
birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer
options’tan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de
gerekli ayarlamaları yapabiliriz.
Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki layer’la
birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da
olmanız gerekiyor. layer araç paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında
tüm layer’ları birleştirir. Background layer’ında iken verilirse tüm
layer’lar background’da bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların
hepsini Command+E ile bir kerede birleştirebilirsiniz.
47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ
Çalışmalarımız
sırasında tool box’taki foreground ve background renklerini resetler,
yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği
alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir
kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna
bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir.
Damlalık ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele
tıkladığında background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla
tıkladığımızda ‘Point Sample’lar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma
alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.
Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command tuşuna
basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine
tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan
keserek alıyor.
48-GRADIENT MAP
photoshop
7 içinde özel renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili bir araç.
Image/ Adjustment/ Gradient Map’i açtığınızda bir degrade çalışması
yapıyor hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler, bazı
durumlarda ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç
için kullanılabilir.
49-HISTORY brush
Hazır
görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için
üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir
Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolbox’tan History brush’ı seçerek
örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History brush, son
kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel
layer mode’larını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. layer
Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller
fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.
Alıntıdır
Teşekkürler
49 Adet Yararlı Püf Noktalarını Birleştirdik, İyi Okumalar
1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ
photoshop
içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz
renk piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor. photoshop 6’da
Curves ya da Levels tablosunu açın; “alt” tuşuna bastığınızda Auto
butonu Options butonuna dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken
Options butonuna tıkladığınızda açılan pencereden değerleri
değiştirebilirsiniz. photoshop 7’de durum daha kolay. Curves, Levels
tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle PS7
içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler
girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.
2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME
Toolbox
araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri
seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik değerler, bu araçların
opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken
girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity değerini
değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı
değerler girebilirsiniz.
3-COLOR RANGE
Color
Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer
alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere
kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan
bir photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve
Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile
birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim
değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar
kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim
çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu
belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları
damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en
altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini
aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki
Zebra’nın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek
tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği
görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı
damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz
renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift
tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta
çıkarabilirsiniz.
4-REPLACE COLOR
Kullanımı
kolay bir renk işleme aracı. Örnek çalışmada photoshop’un kendi örnek
dosyalarından bir tanesini açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma
belgesi üzerine giderek shift tuşu yardımıyla kumların açık, orta, koyu
bölümlerine tek tek bastım. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation
sürgüleriyle renk değişimi aldıktan sonra çalışma belgesi üzerinde
değişimi izledim. Değişimin sağlıklı olmadığı bölgelerde yine
damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları maske içerisine dahil ettim.
5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
photoshop
filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken
ister kanallara tek tek, ister Quick mask ile RGB filtrelerini CMYK
modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter
menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu
göreceksiniz.
6-FADE
photoshop
tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor.
Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş
sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma
belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif
hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız
filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz
layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.
7-AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME
Servis
bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu
durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla
kullanılan crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin
açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve
belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç
penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan
Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı
değeri yazıyor olacaktır.
8-crop ve TRIM
Çalışma
sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları
atarsınız. crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat
özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında
istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda
(özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde
piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En
küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça
sağlıklı sonuçlar veriyor.
9-photoshop AÇILIŞ PÜFLERİ
Programların
duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. photoshop’un da buna
benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuşlarına
birlikte basın; bırakmadan photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre
sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir
yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan
elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre
sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu
HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.
10-layer’DA OPACITY ve FILL
photoshop
7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu. Bunlardan bir tanesi
layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları. Bunların
arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
Bir yazıya, fotoğrafa layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı
düşünelim. Fill değeri layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın
yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde
hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem layer
Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu (opacity) etkiler.
11-layer GRUPLAMA
photoshop
içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için
küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt
tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam ortasındaki çizgiye
geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya tıkladığınızda
layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak için ise, örnek
resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı altında bulunan
yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst
layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş kombinasyonunu
uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt
layer’daki yazının içine girdi.
Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde layer
1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında
olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir.
layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.
12-layer mask
layer’lar
arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında,
tasarımın değişken yapısında layer mask’ların (katman maskesi) önemi
tartışmasızdır.
Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı
oluşturun, layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi
layer mask’a dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi layer
mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece
maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır.
Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius
değerinde uygulayın. maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı.
Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti
uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile layer mask’ın
üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar
Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile
maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış
olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise
seçili (selection) duruma gelecektir.
13-BLENDING
Blending
Options özellikle photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde
karşımızda duruyor. photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler,
komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı
photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. photoshop klasörünün Samples
dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte olduğu gibi
yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift tıklayın. Açılan Blending
Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying layer
bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının Ducky
layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal
ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de
sevgili ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin
üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas
çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı
etkilerle test edin.
14-layer SET
photoshop
6 ile birlikte gelen layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir.
Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkış aldı.
layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan layer Set aracı
hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte layer Set ikonuna
tıkladığınızda karşınıza layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde
açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan
girebilirsiniz. layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu
layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında
toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak layer Options
ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz.
15-layer’DA SAYDAMLIK
Çalışma
sırasında blur, feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık halde
piksellerden oluşan bir layer’ı seçmek, böyle bir layer’a özel efekt
uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir. layer araç paletindeki
küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle bir çalışma sorunsuzca
yapılabilir.
16-layer mask ile GİYDİRME
photoshop
ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir objenin için
sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel efekt
programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme
yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask
oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana
sistemini aktardıktan sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer
mode’larıyla farklı tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden
öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki layer’ımız var. Background’da
bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine layer 1’de bulunan spor yapan kadın
görselini giydireceğiz. layer 1’e Transform ve perspektif uygulayarak
şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk
aşamasını tamamladım.
layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin. Background’un Blue kanalını
duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve son aşamada invert
ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini
taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu pikseller
gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili duruma getirip
Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy
kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim Layer1’i
tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selection’ı açarak
Channel sekmesinden Blue copy kanalını seçtim ve kapattım. Oluşan seçim
alanını layer mask olarak kullanmam gerektiğinden seçimi mask olarak
atadım.
17-layer MODE’LARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ
photoshop
içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten
sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile özel efektler
üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha
söz konusu: layer Mode’larından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür
çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapısını
inceleyin.
18-PURGE
Tarihte
bir RAM canavarı varsa, photoshop’ta bunlardan bir tanesi. Yoğun
çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı History
aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla photoshop’un
performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e
baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini,
Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories
history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği
ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek
boşaltır.
19-PRESET MANAGER
photoshop
klasörünün içine baktığınızda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu
dosya içinde yer alanlar photoshop’un can damarlarını oluşturmaktadır.
Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan onlarca megabayta
ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları Internet’te ücretsiz olarak
dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan Preset Manager aracılığıyla
dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları buradan photoshop’a dahil edebilir,
yönetimini buradan yapabilirsiniz.
20-ADJUSTMENT layer
Bu
ay dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment layer’a yer
vermeme rağmen, genel photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye
düşündüm. layer menüsünden ve layer araç paletinden ulaşabileceğiniz
adjustment layer’la renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve
değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal
edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte
bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler oluşturabilirsiniz.
21-PRATİK SEÇİMLER
photoshop
içerisinde layer’da, Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve
pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı durumdayken
mouse ile layer’a, alpha kanalına, path’e tıkladığınızda seçim
gerçekleşir. layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select menüsünden
Load Selection’ı kullanarak da layer ve Alpha kanalını seçili duruma
getirebilirsiniz.
22-TRANSFORM SELECTION
Seçim
alanını istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi
yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı
büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü
altında bulunan Transform Selection ancak çalışma alanında bir seçim
olduğunda aktif hale gelir.
23-COPY MERGED
photoshop
harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik
kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir
çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı
içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan
layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı
içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak
hafızasında layer’ları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere
yapıştırabilirsiniz.
24-ARRANGE
Diğer
programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği
yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen
de en üste taşıma yaparız. photoshop programında bunu genelde elle
grçekleştiririz. Ama photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut
dizini var. layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir
çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına,
üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.
25-YAZILI VE SESLİ MESAJ
Çalışmanızı
bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız bıraktığınız yerden
devam edecek ya da photoshop dökümanını başka bir yere gönderiyorsunuz.
photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not bırakmaya ne
dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları
aktarabilirsiniz.
26-APPLY IMAGE
Alpha
kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü
birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı
yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi
görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir
küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala
tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image
değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler
hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply
Images, çoğunlukla photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir
nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki
layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde
kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.
27-SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME
Path
denilince hemen dekupaj akla geliyor. photoshop yeni yaptığı atakla
uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine de
geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını
çizeceğiz.
Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand
aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst
komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden dolayı
kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için
Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar
hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1
piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde
ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show Paths’i
açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans
değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path oluştu,
Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim vererek
kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya başladığınızda
isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister kopyalayarak
ister File>Export>Paths to illustrator komutya vektörel bir
programa taşıyabilirsiniz.
28-STROKE PATH
Path
paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, photoshop bizim
belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca
otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak
müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yanında pratik
kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı
içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush boyama
aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü,
opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli
olacaktır. Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil
de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken
enter tuşuna basmanız path’i selection olarak aktif hale getirecektir.
29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH
photoshop
içinde yaptığımız dekupajları freehand progr..... TIFF formatında
Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatında
Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama freehand programı içersinde
sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor.
30-CONTACT SHEET II
Özel
bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde
bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı
bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama
yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet
penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapılacak
dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise kataloglama
yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri tanımlanıyor. Thumbnails
bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana yatayda ve dikeyde
kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması gerektiğine
karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya
isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz.
Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene
kadar devam eder. Sayfa doldukça photoshop yeni bir sayfa açarak devam
eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz formatta saklayabilir veya
baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz. Katologlama sırasında dosya
isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay olacaktır.
31-layer MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
layer
Mode’larının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde
edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi
bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk
modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya
başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın.
Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. layer
modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracına
tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk
tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler
üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak
isterseniz tüm layer’ları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına
çevirerek yerleştirebilirsiniz.
32-QUICK mask-1
Quick
mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q-
harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde brush araçlarıyla
boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar.
Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde
uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde
edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick
Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde
bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick mask’ı tekrar klavyeden
-Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak
görselimizin dış alanını boşaltarak layer Style’den farklı etkilerde
bulunduk.
33-QUICK mask-2
CMYK
renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri
uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan
çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları
uygulanabilir, Quick mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre
gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim
alanını Quick mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih
ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt
uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK
dönüşümlerinin önüne geçebilir.
34-layer OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!
photoshop
içerisinde sıklıkla kullanılan Auto Select layer seçeneği ne yazık ki
her opacity değerinde çalışmıyor. layer’ın opacity değeri 50’nin altına
düştüğünde Auto Select layer opacity değeri düşük layer’ı görmeyerek
direkt altaki layer’ı seçiyor.
35-CREATE layer
Örnek
bir çalışma üzerinde açıklayalım. photoshop içersinde bir yazı yazın ve
drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından
layer menüsünden layer Style/ Create layer komutunu uygulayın. Örnek
resimde uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.
36-HASSAS RÖTUŞLAR
Servis
bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel fotoğraflarda
istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan
yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen
sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin
tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek
resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını
açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış, noktası zayıf bölgelerin
doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.
37-photoshop’TA TEL ÖRGÜ
photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.
1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
2. Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalım.
3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapın ve ardından filter>
texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön değerleri girin
ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri
net bir şekilde elde edeceğiz.
4. Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.
5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.
6. Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi kapatın.
7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
8. Tel örgüyü istediğiniz biçimde seçerek layer mask’ı kullanarak kadrajlayabilirsiniz.
38-KULLANMADIĞINIZ layer’LARI GİZLEYEREK KAYDEDİN
Öyle
çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, photoshop
belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı
belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın
olduğunu görebilirsiniz. layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve
gösterme çok daha kolay olacaktır.
39-PRINT OPTIONS
photoshop
6 ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık
sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir
kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla
deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız
baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol
edebilirsiniz.
40-SEÇİM ALANINI layer YAPMAK
Background
ya da bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına
Command+J tuş kombinasyonunu (layer via Copy) uyguladığınızda seçim
alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur.
Aynı seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (layer via Cut)
seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı
oluştururlar.
41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK
photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma
belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli
yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız
durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise
taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir,
sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.
42-HEALING brush
photoshop
7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir
tanesi Healing brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık
getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek
yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman
kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna
basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli
yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli
özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla
kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu
bu bilgiler içerisinde aktarması.
43-PATCH TOOL
photoshop’un
sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir
yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek
belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine
seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın
hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather
değeri verebiliyorsunuz.
44-SNAPSHOT
History
araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç.
Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek
hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya
başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde
karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz
olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm
özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın
sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki
Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.
45-PRATİK layer KOPYALAMA
photoshop’ta
içinde bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok basit bir
önerimiz var. layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme
oklarından herhangi birine bir kere basmanız yeterli.
46-layer BİRLEŞTİRME
layer
paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca layer’ımızı
birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer
options’tan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de
gerekli ayarlamaları yapabiliriz.
Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki layer’la
birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da
olmanız gerekiyor. layer araç paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında
tüm layer’ları birleştirir. Background layer’ında iken verilirse tüm
layer’lar background’da bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların
hepsini Command+E ile bir kerede birleştirebilirsiniz.
47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ
Çalışmalarımız
sırasında tool box’taki foreground ve background renklerini resetler,
yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği
alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir
kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna
bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir.
Damlalık ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele
tıkladığında background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla
tıkladığımızda ‘Point Sample’lar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma
alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.
Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command tuşuna
basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine
tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan
keserek alıyor.
48-GRADIENT MAP
photoshop
7 içinde özel renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili bir araç.
Image/ Adjustment/ Gradient Map’i açtığınızda bir degrade çalışması
yapıyor hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler, bazı
durumlarda ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç
için kullanılabilir.
49-HISTORY brush
Hazır
görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için
üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir
Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolbox’tan History brush’ı seçerek
örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History brush, son
kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel
layer mode’larını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. layer
Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller
fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.
Alıntıdır
Teşekkürler
Similar topics
» Photoshop CS3
» photoshop yardım
» Photoshop Efsanesi [Tarihi]
» Photoshop dersleri
» AlemForum Photoshop-TransformiceHileleri-Ko-Metin2
» photoshop yardım
» Photoshop Efsanesi [Tarihi]
» Photoshop dersleri
» AlemForum Photoshop-TransformiceHileleri-Ko-Metin2
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz