Vanquish
3 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Vanquish
Vanquish
Amerika’yla Rusya her zaman birbirlerine rakip ülkeler olarak kalacaklar, en azıyla oyun dünyası bu şekilde düşünüyor olmalı. GoldsHacks.tk olarak ne zaman gelecekte geçen bir savaş oyunu oynasak rakibimizin ya Ruslar ya da Uzaylılar olduğu dikkatimizden kaçmadı. Vanquish de gelecekte geçen bir savaş oyunu olarak bu görüşü koruyor ve düşman olarak karşımıza Uzaylılar yerine Rusları getiriyor. Ama merak etmeyin düşmanlarınız Rus olsa da oyunda bol bol robot imha ediyoruz.
Resident Evil’ın babası Shinji Mikami’nin son yapıtı gelecekte geçen bir Amerikan-Rus savaşına odaklanıyor. Kendilerine Order of the Russian Star adını takan bir örgüt, güneş enerjisinden yararlanıp alternatif bir enerji üretebilen Providence adındaki bir uzay istasyonunu ele geçirir ve bu istasyonu dünya üzerinde kullanarak, San Francisco’yu cehennem alanına çevirir ve Amerikan hükümeti koşulsuz bir şekilde teslim olmazsa aynı olayın New York’un da başına geleceğini belirtirler. Amerikan Başkanı bu beklenmedik saldırı üzerine Robert Burns yönetimindeki özel bir Amerikan birliğini harekete geçirir ve onlara yardımcı olması için oyunun baş karakteri Sam Gideon’u da görevlendirir. Sam’in savaşa katılış amacı üzerindeki yeni geliştirilen zırhı savaş meydanında test etmek gibi görünse de, asıl gayesi istasyonda tutsak olarak tutulan Profesör Francis Candide’ı kurtarmaktır.
Vanquish için sıradan bir shooter oyunu tanımlamasını yapabilirdik, ancak oyun onu öne çıkaran birçok özelliği içerisinde barındırıyor. Bunlardan ilki elbette ki Sam’in üzerindeki parlak beyaz zırhı. Bu zırh sayesinde Vanquish çok yüksek bir tempoya ulaşarak oyunculara daha önce tatmadıkları bir deneyim sunmayı başarıyor. Sam’in zırhına ilave edilmiş jetler sayesinde oyunda bir siper ardından diğerine çabucak geçebiliyor, uzun mesafeleri koşmak zorunda kalmıyor ve elbette ki çatışmalarda düşmanlarınıza karşı büyük bir üstünlük kuruyorsunuz.
Vanquish’de gördüğünüz hemen her yere siper alabiliyor ve siperler arası geçişler yapabiliyorsunuz. Oyun bu mekaniklerde size herhangi bir sorun çıkarmıyor. Ayrıca jetlerinizi kullanarak hızla ilerlerken de bir siper ardına geldiğinizde siper alma tuşuna basarsanız Sam hemen siper ardına çöküyor. Siper’in yüksekliğine göre Sam’in siperde konumlandırılması da hoş bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. Ancak Vanquish’de her zaman siper ardına sığınmak zorunda değilsiniz. Şayet jetlerinizi kullanarak ilerlerseniz, ateş ettiğinizde ya da nişan aldığınızda oyun ağır çekime geçiyor ve böylece siz de hedeflerinizi rahat bir şekilde vurabiliyorsunuz. Yalnız bu tür bir saldırı gerçekleştirdiğinizde bir gözünüzde jeti kullanma barınızda olsun. Bu barı tamamen bitirirseniz, aşırı yüklenme türünden bir sorunla karşılaşıyorsunuz ve jetlerinizden yararlanmak için barınızın tamamen dolmasını bekliyorsunuz. Bunun haricinde jetlerinizden istediğiniz an faydalanabiliyorsunuz.
Vanquish hikaye olarak uzun tutulmuş bir oyun değil, yapımcılar daha ziyade oyunun zorluğuna güvenmişler. Şayet oyunu Casual modda oynarsanız, bitirmeniz beş saatinizi almayacaktır. Konsol kontrolleri ile arası iyi olmayan oyuncular için otomatik nişan alma sistemine sahip bir mod da oyuna eklenmiş, ama bu modun işleri çok daha kolay bir hale getirdiğini söylemeliyim. Birkaç dakika denedim, sistem iyi işliyor, bir düşmanınızı öldürüyorsunuz ardından hedef göstergeniz diğerine geçiyor, ancak dediğim gibi bu şekilde oyun aşırı kolay bir hale geliyor. Vanquish Normal ve Hard modlarında ise tam bir savaş oyunu haline geliyor. Oyunu bu modlardan birinde bitirmeye kalkarsanız az önce söylediğim oynanış süresine de iki üç saat daha ekliyorsunuz, ancak buna rağmen oyunun uzun olduğunu söyleyemeyiz. Dahası yapımcıların bizlere çok daha derin bir senaryo vermek yerine, oyunun süresini uzatmak adına oyunun zorluğuna sığınmaları da biraz üzüntü verici.
Bu kısa süreli oynanış yine de Vanquish’i gölgede bırakmaya yetmiyor. Aslına bakarsanız oyunun kısa sürmesi yerinde bir hamle. Şayet oyunda 15-20 saatlik bir oynanış süresi ile karşılaşsaydık, muhtemelen bir süre sonra sürekli aynı şeyleri yapmaya başlayacaktık, ama oyunun bu haliyle tekrara düşmeden oyunu bitirmiş oluyoruz.
Vanquish’i öne çıkaran bir diğer özelliği ise devasa ya da teknoloji harikası robotlarla yaptığımız boss savaşları. Bu robotlar kendinizi gerçekten de gelecekteymişsiniz gibi hissetmenize neden oluyor ve doğrusu biraz da içinize ümitsizlik serpiştirmiyor değil. Siz küçük bir zırhın içerisindesiniz ve karşınızda ise her yerinden düşmanlarına ateş eden, roket saldırısı yapan, lazer ışığı yollayan devasa bir robot. Ancak yapımcılar bu savaşlarda işimizi kolaylaştırmak için iyi çalışmışlar. Oyunda silah ihtiyacınızı çevredeki açılabilir sandıklardan, silah stantlarından ve savaş alanında yaralanmış arkadaşlarınızı iyileştirdiğinizde onlardan düşen silahlar ile saplıyorsunuz. Ancak sandıklardaki silahların oraya rast gele konmadıkları bir gerçek. Örneğin devasa bir robotla savaşırken o alandaki sandıktan bozuka ya da benzeri hasar gücü yüksek bir silah çıkıyor. Benzer bir şekilde size oldukça uzak mesafedeki düşmanlar ile çatışmaya gireceğiniz vakit çevrenizden bir sniper bulmanız oldukça olası. Bunun dışında robotlar her ne kadar yenilmez gibi gözükseler de birçok zayıf noktaları var. Bu zayıf noktaları bizzat tespit edemezseniz, jetlerinizi kullanarak oyunu ağır çekime geçirin, bu esnada size hangi noktalara ateş etmeniz gerektiği gösteriliyor.
Sam yanında en fazla 3 silah ve iki çeşit de bomba taşıyor. Oyun taramalı tüfek, sniper, bozuka gibi sıradan silahların yanında, düşmanlarınıza patlayıcı disk fırlattığınız ya da büyük bir enerji küresi yolladığınız değişik türden bilim kurgu silahlarına da sahip. Yanınızda taşıdığınız bombalardan biri sıradan el bombası iken, bir diğeri ise düşmanlarınızı geçici olarak etkisizleştiriyor. İkinci bomba türü özellikle bazı boss savaşlarında ve toplu haldeki düşmanlarınıza karşı oldukça işinize yarayacaktır.
Yapımcılar oyuna silah upgrade sistemi eklemeyi de ihmal etmemişler. Bu upgradeler silahınızın mermi kapasitesini ya da hasar gücünü arttırıyor. Silahınızı upgrade etmek için bazı düşmanlarınızı öldürdükten sonra düşen yeşil küpleri toplamanız yetiyor. Küpü aldıktan sonra ekran hangi silahınızın hangi yönünün arttırıldığı belirtiliyor. Anlayacağınız siz hangi silahınızın hangi özelliğini ne kadar artırabileceğinize karar veremiyorsunuz. Belli ki yapımcılar sizden yalnızca oyunun aksiyonuna odaklanmanızı istemişler.
Vanquish’in yapay zekası da oldukça iyi ayarlanmış, en düşük zorluk seviyesinde bile çatışmalarınızın pek de kolay geçmediğini hissediyorsunuz. Yapay zeka her hareketini bilinçli bir şekilde gerçekleştiriyor. El bombası atacaksa rastgele fırlatmak yerine, hızını ve yönünü sizin konumlandığınız yöne göre ayarlıyor. Siper arkasına sinmiş bir robot, siz onun sağ taraftan çıkacağını tahmin ederek o noktaya nişan almış beklerken, saldırı sizin tahmin ettiğiniz noktanın tam aksi bir yönden geliyor. Yapımcılar savaş meydanında hayatta kalmamız konusunda da bize ellerinden gelen yardımı yapmışlar. Şayet aşırı yaralanırsanız, zırhınız sayesinde oyun otomatikman ağır çekime geçiyor ve siz de bu fırsatı bir siper arkasına sığınıp iyileşmek için kullanıyorsunuz. Buna rağmen hala kalıp savaşmaya devam ederseniz, kimsenin yapacağı bir şey kalmıyor ve genelde Sam ölüyor.
Oyuna doğru zamanda doğru tuşa basma sistemi de eklenmiş ancak sistem GoW’daki gibi efsanevi bir şekilde işlemiyor. Örneğin düşmanınıza yeteri kadar hasar veriyorsunuz Sam zırhının nimetlerinden yararlanarak düşmanına karşı saldırıya geçiyor, bu sırada sizden X’e hızlıca basmanız bekleniyor ve işlem tamamlanıyor, bazen bu fonksiyonun yanına bir iki tuş daha katılıyor ancak, Sam harika hareketler gerçekleştirirken siz çoğu zaman olayların dışında olup yalnızca ara videoyu izlemekle yetiniyorsunuz.
Sam silah kullanabilme yeteneğinin yanında oldukça üstün melee saldırıları da yapıyor. Şayet tek vuruşta düşmanınız yok olmasa vurmaya devam ediyorsunuz ve siz tuşa bastıkça Sam’in de hızının arttığını hissediyorsunuz. Göze hoş gelen bir görüntü ve özellikle size aşırı yaklaşan ya da bazı hızlı düşmanlarınız üzerinde etkili bir saldırı olsa da, jet barınızı tamamen tükettiği için, şayet bir siper yerine uzaksanız sizi zor durumlara sokuyor. Bu yüzden bu melee saldırınızdan yararlanırken bulunduğunuz yerin farkında olmanızı öneririm.
Vanquish bölüm tasarımlarıyla da oldukça ön plana çıkıyor. Özellikle oyundaki mekanik dünya, bizlere daha önce görmediğimiz bir görsellik sunuyor. Çöken yapılar, yüksek hızda giden trenlerde yapılan savaşlar, robotlar, patlama efektleri, ışıklandırmalar... kısacası gelecekte geçen bir savaşta neler ummayı bekliyorsanız Vanquish onu size harika bir şekilde sunmayı başarıyor.
Oyunun müzikleri ise benim pek hoşuma gitmedi, ancak sizin gidebilir. Müziklerde tercih edilen Japon tarzı hızlı tempo zaman zaman oyuna uyum sağlasa da oyuna daha çeşitli tempolara sahip, biraz daha Hollywood tarzı müzikler eklenmiş olmasını tercih ederdim. Oyun seslendirmeler atmosfer konusunda ise başarılı bir iş çıkarıyor. Sıkı patlama görüntülerine oyunun ses efektleri de başarıyla eşlik ediyor. Robotların ve zırhınızın çıkardığı bir takım sesler ise sizin gerçekten de mekanik bir dünyada bulunduğunuza daha kolay ikna olmanızı sağlıyor ve dinmek bilmeyen silah sesleri oyun boyunca büyük bir savaşın içerisinde olduğunuzu hatırlatıyor.
Oyunu bitirdikten sonra, tabi bir daha oynamazsanız, oyunu bir kenara atmak yerine yüksek skorlar elde etmek için üzerinize akın akın gelen düşmanlara karşı savaştığınız özel challenge bölümlerini de denemenizi öneririz. Bu arada oyunu bitirdikten sonra, oyuncuları ilginç bir credits ekranı bekliyor, ama bu ilginçliğin ne türden bir şey olduğunu söylemeyeceğim.
Vanquish tamamen aksiyona odaklanmış bir oyun. Bunu bölüm sonlarında karşınıza çıkan ve size o bölümde kaç puan kazandığınızı belirten istatistik ekranından da anlayabiliyorsunuz. Şayet yarışçı bir ruha sahipseniz bölümlerde kazandığınız puanları zirveye çıkararak, oyunun Leaderboard sisteminde adınızı en üste yazdırabilirsiniz. Bölümleri hızlı tamamlarsanız ekstra puanlar kazanıyor, bölümlerde ölürseniz de hanenizden puanlarınız siliniyor haberiniz olsun.
Vanquish kısa sürdüğünden dolayı tadı damağınızda kalabilir, ama Shinji Mikami bizlere tekrar tekrar oynamak isteyeceğimiz bir oyun hazırlamış. Oyun yüksek tempolu aksiyonu, başarılı bölüm tasarımları ve kaliteli grafikleriyle parlıyor. Eleştirebileceğim tek nokta oyun için seçilen müzikler ki, bu da kişiden kişiye değişen bir olgu. Vanquish çıkmadan önce yayınlanan görselleriyle oyun dünyasının yoğun ilgisini çekmişti ve oyunun, bazı oyunların aksine, şişirilmiş bir yapım olmadığını görmek beni oldukça memnun etti. Vanquish’i, oyunun uzunluğunu önemsemeyen tüm oyun severlere öneriyorum.
Oyundan Görüntüler
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Amerika’yla Rusya her zaman birbirlerine rakip ülkeler olarak kalacaklar, en azıyla oyun dünyası bu şekilde düşünüyor olmalı. GoldsHacks.tk olarak ne zaman gelecekte geçen bir savaş oyunu oynasak rakibimizin ya Ruslar ya da Uzaylılar olduğu dikkatimizden kaçmadı. Vanquish de gelecekte geçen bir savaş oyunu olarak bu görüşü koruyor ve düşman olarak karşımıza Uzaylılar yerine Rusları getiriyor. Ama merak etmeyin düşmanlarınız Rus olsa da oyunda bol bol robot imha ediyoruz.
Resident Evil’ın babası Shinji Mikami’nin son yapıtı gelecekte geçen bir Amerikan-Rus savaşına odaklanıyor. Kendilerine Order of the Russian Star adını takan bir örgüt, güneş enerjisinden yararlanıp alternatif bir enerji üretebilen Providence adındaki bir uzay istasyonunu ele geçirir ve bu istasyonu dünya üzerinde kullanarak, San Francisco’yu cehennem alanına çevirir ve Amerikan hükümeti koşulsuz bir şekilde teslim olmazsa aynı olayın New York’un da başına geleceğini belirtirler. Amerikan Başkanı bu beklenmedik saldırı üzerine Robert Burns yönetimindeki özel bir Amerikan birliğini harekete geçirir ve onlara yardımcı olması için oyunun baş karakteri Sam Gideon’u da görevlendirir. Sam’in savaşa katılış amacı üzerindeki yeni geliştirilen zırhı savaş meydanında test etmek gibi görünse de, asıl gayesi istasyonda tutsak olarak tutulan Profesör Francis Candide’ı kurtarmaktır.
Vanquish için sıradan bir shooter oyunu tanımlamasını yapabilirdik, ancak oyun onu öne çıkaran birçok özelliği içerisinde barındırıyor. Bunlardan ilki elbette ki Sam’in üzerindeki parlak beyaz zırhı. Bu zırh sayesinde Vanquish çok yüksek bir tempoya ulaşarak oyunculara daha önce tatmadıkları bir deneyim sunmayı başarıyor. Sam’in zırhına ilave edilmiş jetler sayesinde oyunda bir siper ardından diğerine çabucak geçebiliyor, uzun mesafeleri koşmak zorunda kalmıyor ve elbette ki çatışmalarda düşmanlarınıza karşı büyük bir üstünlük kuruyorsunuz.
Vanquish’de gördüğünüz hemen her yere siper alabiliyor ve siperler arası geçişler yapabiliyorsunuz. Oyun bu mekaniklerde size herhangi bir sorun çıkarmıyor. Ayrıca jetlerinizi kullanarak hızla ilerlerken de bir siper ardına geldiğinizde siper alma tuşuna basarsanız Sam hemen siper ardına çöküyor. Siper’in yüksekliğine göre Sam’in siperde konumlandırılması da hoş bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. Ancak Vanquish’de her zaman siper ardına sığınmak zorunda değilsiniz. Şayet jetlerinizi kullanarak ilerlerseniz, ateş ettiğinizde ya da nişan aldığınızda oyun ağır çekime geçiyor ve böylece siz de hedeflerinizi rahat bir şekilde vurabiliyorsunuz. Yalnız bu tür bir saldırı gerçekleştirdiğinizde bir gözünüzde jeti kullanma barınızda olsun. Bu barı tamamen bitirirseniz, aşırı yüklenme türünden bir sorunla karşılaşıyorsunuz ve jetlerinizden yararlanmak için barınızın tamamen dolmasını bekliyorsunuz. Bunun haricinde jetlerinizden istediğiniz an faydalanabiliyorsunuz.
Vanquish hikaye olarak uzun tutulmuş bir oyun değil, yapımcılar daha ziyade oyunun zorluğuna güvenmişler. Şayet oyunu Casual modda oynarsanız, bitirmeniz beş saatinizi almayacaktır. Konsol kontrolleri ile arası iyi olmayan oyuncular için otomatik nişan alma sistemine sahip bir mod da oyuna eklenmiş, ama bu modun işleri çok daha kolay bir hale getirdiğini söylemeliyim. Birkaç dakika denedim, sistem iyi işliyor, bir düşmanınızı öldürüyorsunuz ardından hedef göstergeniz diğerine geçiyor, ancak dediğim gibi bu şekilde oyun aşırı kolay bir hale geliyor. Vanquish Normal ve Hard modlarında ise tam bir savaş oyunu haline geliyor. Oyunu bu modlardan birinde bitirmeye kalkarsanız az önce söylediğim oynanış süresine de iki üç saat daha ekliyorsunuz, ancak buna rağmen oyunun uzun olduğunu söyleyemeyiz. Dahası yapımcıların bizlere çok daha derin bir senaryo vermek yerine, oyunun süresini uzatmak adına oyunun zorluğuna sığınmaları da biraz üzüntü verici.
Bu kısa süreli oynanış yine de Vanquish’i gölgede bırakmaya yetmiyor. Aslına bakarsanız oyunun kısa sürmesi yerinde bir hamle. Şayet oyunda 15-20 saatlik bir oynanış süresi ile karşılaşsaydık, muhtemelen bir süre sonra sürekli aynı şeyleri yapmaya başlayacaktık, ama oyunun bu haliyle tekrara düşmeden oyunu bitirmiş oluyoruz.
Vanquish’i öne çıkaran bir diğer özelliği ise devasa ya da teknoloji harikası robotlarla yaptığımız boss savaşları. Bu robotlar kendinizi gerçekten de gelecekteymişsiniz gibi hissetmenize neden oluyor ve doğrusu biraz da içinize ümitsizlik serpiştirmiyor değil. Siz küçük bir zırhın içerisindesiniz ve karşınızda ise her yerinden düşmanlarına ateş eden, roket saldırısı yapan, lazer ışığı yollayan devasa bir robot. Ancak yapımcılar bu savaşlarda işimizi kolaylaştırmak için iyi çalışmışlar. Oyunda silah ihtiyacınızı çevredeki açılabilir sandıklardan, silah stantlarından ve savaş alanında yaralanmış arkadaşlarınızı iyileştirdiğinizde onlardan düşen silahlar ile saplıyorsunuz. Ancak sandıklardaki silahların oraya rast gele konmadıkları bir gerçek. Örneğin devasa bir robotla savaşırken o alandaki sandıktan bozuka ya da benzeri hasar gücü yüksek bir silah çıkıyor. Benzer bir şekilde size oldukça uzak mesafedeki düşmanlar ile çatışmaya gireceğiniz vakit çevrenizden bir sniper bulmanız oldukça olası. Bunun dışında robotlar her ne kadar yenilmez gibi gözükseler de birçok zayıf noktaları var. Bu zayıf noktaları bizzat tespit edemezseniz, jetlerinizi kullanarak oyunu ağır çekime geçirin, bu esnada size hangi noktalara ateş etmeniz gerektiği gösteriliyor.
Sam yanında en fazla 3 silah ve iki çeşit de bomba taşıyor. Oyun taramalı tüfek, sniper, bozuka gibi sıradan silahların yanında, düşmanlarınıza patlayıcı disk fırlattığınız ya da büyük bir enerji küresi yolladığınız değişik türden bilim kurgu silahlarına da sahip. Yanınızda taşıdığınız bombalardan biri sıradan el bombası iken, bir diğeri ise düşmanlarınızı geçici olarak etkisizleştiriyor. İkinci bomba türü özellikle bazı boss savaşlarında ve toplu haldeki düşmanlarınıza karşı oldukça işinize yarayacaktır.
Yapımcılar oyuna silah upgrade sistemi eklemeyi de ihmal etmemişler. Bu upgradeler silahınızın mermi kapasitesini ya da hasar gücünü arttırıyor. Silahınızı upgrade etmek için bazı düşmanlarınızı öldürdükten sonra düşen yeşil küpleri toplamanız yetiyor. Küpü aldıktan sonra ekran hangi silahınızın hangi yönünün arttırıldığı belirtiliyor. Anlayacağınız siz hangi silahınızın hangi özelliğini ne kadar artırabileceğinize karar veremiyorsunuz. Belli ki yapımcılar sizden yalnızca oyunun aksiyonuna odaklanmanızı istemişler.
Vanquish’in yapay zekası da oldukça iyi ayarlanmış, en düşük zorluk seviyesinde bile çatışmalarınızın pek de kolay geçmediğini hissediyorsunuz. Yapay zeka her hareketini bilinçli bir şekilde gerçekleştiriyor. El bombası atacaksa rastgele fırlatmak yerine, hızını ve yönünü sizin konumlandığınız yöne göre ayarlıyor. Siper arkasına sinmiş bir robot, siz onun sağ taraftan çıkacağını tahmin ederek o noktaya nişan almış beklerken, saldırı sizin tahmin ettiğiniz noktanın tam aksi bir yönden geliyor. Yapımcılar savaş meydanında hayatta kalmamız konusunda da bize ellerinden gelen yardımı yapmışlar. Şayet aşırı yaralanırsanız, zırhınız sayesinde oyun otomatikman ağır çekime geçiyor ve siz de bu fırsatı bir siper arkasına sığınıp iyileşmek için kullanıyorsunuz. Buna rağmen hala kalıp savaşmaya devam ederseniz, kimsenin yapacağı bir şey kalmıyor ve genelde Sam ölüyor.
Oyuna doğru zamanda doğru tuşa basma sistemi de eklenmiş ancak sistem GoW’daki gibi efsanevi bir şekilde işlemiyor. Örneğin düşmanınıza yeteri kadar hasar veriyorsunuz Sam zırhının nimetlerinden yararlanarak düşmanına karşı saldırıya geçiyor, bu sırada sizden X’e hızlıca basmanız bekleniyor ve işlem tamamlanıyor, bazen bu fonksiyonun yanına bir iki tuş daha katılıyor ancak, Sam harika hareketler gerçekleştirirken siz çoğu zaman olayların dışında olup yalnızca ara videoyu izlemekle yetiniyorsunuz.
Sam silah kullanabilme yeteneğinin yanında oldukça üstün melee saldırıları da yapıyor. Şayet tek vuruşta düşmanınız yok olmasa vurmaya devam ediyorsunuz ve siz tuşa bastıkça Sam’in de hızının arttığını hissediyorsunuz. Göze hoş gelen bir görüntü ve özellikle size aşırı yaklaşan ya da bazı hızlı düşmanlarınız üzerinde etkili bir saldırı olsa da, jet barınızı tamamen tükettiği için, şayet bir siper yerine uzaksanız sizi zor durumlara sokuyor. Bu yüzden bu melee saldırınızdan yararlanırken bulunduğunuz yerin farkında olmanızı öneririm.
Vanquish bölüm tasarımlarıyla da oldukça ön plana çıkıyor. Özellikle oyundaki mekanik dünya, bizlere daha önce görmediğimiz bir görsellik sunuyor. Çöken yapılar, yüksek hızda giden trenlerde yapılan savaşlar, robotlar, patlama efektleri, ışıklandırmalar... kısacası gelecekte geçen bir savaşta neler ummayı bekliyorsanız Vanquish onu size harika bir şekilde sunmayı başarıyor.
Oyunun müzikleri ise benim pek hoşuma gitmedi, ancak sizin gidebilir. Müziklerde tercih edilen Japon tarzı hızlı tempo zaman zaman oyuna uyum sağlasa da oyuna daha çeşitli tempolara sahip, biraz daha Hollywood tarzı müzikler eklenmiş olmasını tercih ederdim. Oyun seslendirmeler atmosfer konusunda ise başarılı bir iş çıkarıyor. Sıkı patlama görüntülerine oyunun ses efektleri de başarıyla eşlik ediyor. Robotların ve zırhınızın çıkardığı bir takım sesler ise sizin gerçekten de mekanik bir dünyada bulunduğunuza daha kolay ikna olmanızı sağlıyor ve dinmek bilmeyen silah sesleri oyun boyunca büyük bir savaşın içerisinde olduğunuzu hatırlatıyor.
Oyunu bitirdikten sonra, tabi bir daha oynamazsanız, oyunu bir kenara atmak yerine yüksek skorlar elde etmek için üzerinize akın akın gelen düşmanlara karşı savaştığınız özel challenge bölümlerini de denemenizi öneririz. Bu arada oyunu bitirdikten sonra, oyuncuları ilginç bir credits ekranı bekliyor, ama bu ilginçliğin ne türden bir şey olduğunu söylemeyeceğim.
Vanquish tamamen aksiyona odaklanmış bir oyun. Bunu bölüm sonlarında karşınıza çıkan ve size o bölümde kaç puan kazandığınızı belirten istatistik ekranından da anlayabiliyorsunuz. Şayet yarışçı bir ruha sahipseniz bölümlerde kazandığınız puanları zirveye çıkararak, oyunun Leaderboard sisteminde adınızı en üste yazdırabilirsiniz. Bölümleri hızlı tamamlarsanız ekstra puanlar kazanıyor, bölümlerde ölürseniz de hanenizden puanlarınız siliniyor haberiniz olsun.
Vanquish kısa sürdüğünden dolayı tadı damağınızda kalabilir, ama Shinji Mikami bizlere tekrar tekrar oynamak isteyeceğimiz bir oyun hazırlamış. Oyun yüksek tempolu aksiyonu, başarılı bölüm tasarımları ve kaliteli grafikleriyle parlıyor. Eleştirebileceğim tek nokta oyun için seçilen müzikler ki, bu da kişiden kişiye değişen bir olgu. Vanquish çıkmadan önce yayınlanan görselleriyle oyun dünyasının yoğun ilgisini çekmişti ve oyunun, bazı oyunların aksine, şişirilmiş bir yapım olmadığını görmek beni oldukça memnun etti. Vanquish’i, oyunun uzunluğunu önemsemeyen tüm oyun severlere öneriyorum.
Oyundan Görüntüler
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz